Categories:

Kaj lahko narediš v primeru depresije

Dejstvo je, da je to ena hujših in bolj pogostih psihičnih bolezni, ki pa žal še vedno pogosto ni tretirana resno.

Gre za stanje kjer oseba dalj časa ni zmožna pozitivnega razmišljanja in čutenja, ji primankuje energije, nima volje do aktivnosti in težko najde notranji mir.

Vzrokov za tako stanje je ogromno, ampak skupno vsem je to, da gre za neravnovesje hormonov. Primankovanje serotonina. Depresija je huda stvar in za njeno zdravljenje je večinoma potrebna strokovna pomoč in antidepresivi, če pa se zalotiš pri rahli depresiji, si lahko najprej pomagaš sam.

Pomembno je, da se ne ustaviš. Pogosto je, da zaradi pomankanja energije in volje oseba preprosto obtiči. Neha se gibati, neha se družiti, neha se pravilno prehranjevati,… Preprosto ostane sama s sabo in svojo slabo voljo. Ko enkrat pride do tega, je nujno potrebna strokovna pomoč.

Če se sprašuješ ali imaš morda depresijo, potem imaš tukaj kratek test s takojšnimi rezultati.

https://www.psihoterapija-ordinacija.si/testirajte-se/dusevne-motnje-te/depresija-goldbergov-test-depresije

Z milo depresijo se lahko bojujemo z:

  • FIZIČNO AKTIVNOSTJO:
    Ker se telo in duša počutita bolje, če sta aktivna. Ker je pretok krvi in kisika večji, ker fizična aktivnost preprosto poveča nivo serotonina. Če nimaš volje, se malo prisili, ali pa prosi koga, ki ti je blizu, da aktivnosti delata skupaj.
  • USTVARJALNOSTJO:
    Ker z ustvarjanjem sproščamo občutke. To je lahko risanje, fotografiranje, pisanje,… Karkoli želiš. Prepusti se in dovoli svojim občutkom, da so izraženi.
  • POGOVOR:
    To je lahko pogovor z nekom, ki mu zaupaš, pogovor s strokovnjakom, pogovorm z družino, pogovorm z nekom, ki ga sploh ne poznaš,… Spet gre za izražanje svojih notranjih občutkov, kar pomaga k sproščanju napetosti in bolečine.
  • SPREHODI V NARAVI:
    Narava sama je največji vir energije in v njej se lahko napolneš  svežim zagonom. Ponovno velja, da poiščeš nekoga, ki bo s tabo, če nimaš volje sam.
  • GLASBA:
    Še posebej tista, ki dviguje raven energije, boljša počutje, sprošča
  • SPROŠČANJE:
    Potrudi se, da se vsak dan vsaj 10 minut sproščaš. S tem si vzameš čas zase, stran od negativne energije in se pripraviš na boj.

Trenutno sem se znašla v mili depresiji in bom poskusila čim več narediti, da mine. Seveda pa se bom poslužila strokovne pomoči,  če mi slučajno ne bo uspelo. Sicer verjamem vase in vem, da sem sposobna pomagati sama sebi, ampak nikoli ne veš.

Če se počutiš podobno, potem me lahko kontaktiraš in skupaj bomo prebrodili krizo.

O svojih občutkih bolj podrobno pa morda kdaj drugič.

Z Ljubeznijo;
(Ni)Si