Meditacija za začetnike

V svojih blogih sem že omenjala meditacijo, zato se mi zdi edino smiselno, da o tem kaj več povem.
Meditacija pomeni umirjanje duha, organizma, misli,… Nas samih v celoti. Predstavljajmo si, da je naš um gladina vode. Če želimo v vodi videti odsev kar se da dobro, mora biti gladina le te čimbolj mirna. Enako je z življenjem. Razburkane misli, ne-čista slika.
Razlogov za meditacijo je več. Poleg tega da ohranja miren um, ima tudi več koristnih efektov na fizično telo. Uravnava krvi pritisk, uskladi se delovanje leve in desne možganske polovice, izloča se večja količina hormona sreče, zaradi umirjenega dihanja v telo dobimo več kisika,…

Ko se odločite za meditacijo je pomembno vedeti nekaj osnovnih pravil.
Velja, da si način meditacije najbolje izberemo sami. Nekaj kar deluje pri nekomu drugemu ne bo vedno delovalo tudi za nas.
Med meditacijo ne smemo pričakovati ničesar.
Med meditacijo poskušamo ne misliti na nič.

Razkrivam pa tudi 3 načine meditacije, ki so odgovarjali meni:
1. Meditacija s svečo (10minut)
Prižgeš svečo, se udobno usedeš (Ni potrebno izvajati nobenih lotusov, pomembno je samo da je hrbtenica ravna, za lažje in pravilnejše dihanje) in začneš z umirjanjem dihanja. Pogled usmeriš v plamen in počasi in globoko dihaš. V primeru, da se v glavi pojavi kakšna misel, jo preprosto vržeš v plamen in nadaljuješ z dihanjem.

2. Meditacija 1,2,3,4 (5 minut)
Udobno se usedeš in začneš z dihanjem, s tem da za vsako fazo (vdih, zadržiš, izdih, zadržiš) v mislih šteješ do 4. Tako dihanje ponoviš petkrat. Ker je izdih ključnega pomena za osvobajanje in se moramo nanj še najbolj osredotočiti, si pri izdihu v glavi predstavljamo številke.
Ta meditacija je super za tiste, ki “nimate časa” za meditiranje. Ker je zelo kratka, a vseeno efektivna.

3. Ta način pa zahteva malo več časa, koncentracije in vizualizacije.
Ko se udobno usedeš, si predstavljaš, da je v tvojem srcu svetloba. Ta svetloba je toplota in ljubezen, ki se širi z vsakim izdihom ven iz telesa, vedno dalje. Predstavljaš si, da se svetloba iz srca razširi do roba sobe, do sosednje hiše, mesta, države, celine,… Da oblije svet in seže vse tja do vesolja. Potem naj za nekaj trenutkov ostane tam, preden jo začneš vračati k sebi. Z vsakim vdihom se svetloba vrača nazaj, na svet, v celino, države,… in končno nazaj v tvoje srce.

Po končani meditaciji opazuj občutke v telesu. Kako se počutiš? Kako misliš, da bi se počutil, če bi to ponavljal vsak dan?

Miren um tudi vam;

Z Ljubeznijo;
(Ni)Si

8 Comments